Apa Itu Angin Pasang / Medu Angin / Hernia / Uluran?

Hernia adalah bonjolan dan ia mempunyai pelbagai jenis. Uluran adalah salah satu jenis ‘hernia’ yang sering berlaku dan ia dipanggil ‘inguinal hernia’. Penyakit ini berlaku apabila sebahagian daripada usus telah terkeluar dari bahagian perut dan membentuk bonjolan di kawasan antara perut dan peha.

Pasang surut ini lebih banyak berlaku kepada kaum lelaki bermula dari umur pertengahan sampailah kepada orang-orang tua. Saya yakin pasang surut ini bukanlah satu fenomena yang asing bagi masyarakat Malaysia.Oleh itu, mari kita sama2 mengenali apa itu Hernia.

Bagaimana ia boleh berlaku?
Uluran berlaku apabila otot (muscles) yang berada di antara perut dan peha itu menjadi lemah, samada memang telah lemah sejak dari lahir atau menjadi lemah apabila umur telah meningkat. Beberapa faktor telah dikesan yang menyebabkan otot di kawasan itu menjadi lemah.
Mungkin disebabkan seseorang itu sering batuk terutamanya seorang perokok. Batuk akan memberikan tekanan yang tinggi kepada organ-organ dalam tubuh kita. Tekanan yang tinggi menyebabkan usus terkeluar dari tempat asalnya dan membentuk bonjolan yang dapat dilihat dengan mata kasar. 
Masalah ini berlaku mungkin disebabkan seseorang itu sering melakukan kerja-kerja yang berat seperti mengangkat barang-barang yang berat dan apa-apa sahaja pekerjaan yang melibatkan seseorang itu sering membongkok dan berdiri tegak semula. 
Mungkin juga disebabkan seseorang itu sering meneran ketika ingin membuang air besar dan ini berlaku mungkin disebabkan sembelit. 
Mungkin juga sejak lahir lagi otot di kawasan itu sudah ada masalah dan menjadi lemah.
Penyakit Uluran ini boleh dilihat apabila terdapat bonjolan di kawasan yang dinyatakan di atas dan bonjolan ini lebih ketara untuk dilihat apabila seseorang itu batuk.Selalunya bonjolan ini tidak menyakitkan dan ia tidak akan kelihatan ketika seseorang itu baring.

Secara umumnya, Bawang Putih mempunyai pelbagai khasiat dalam merawat penyakit termasuklah penyakit Hernia ni. Sebab itulah masyarakat cina mengamalkan makan bawang putih mentah secara rutin dan menjadikan bawang putih sebagai bahan wajib di dalam setiap masakan mereka. So, di zaman serba modern ni agak leceh kalau setiap hari nak kena cincang dan tumbuk bawang putih segala bagai untuk di makan begitu sahaja (mentah hokey~), dengan bau nye lagi kan? Jadi, dengan kebijaksanaan pakar-pakar di Shaklee, terciptalah satu supplement yg diberi nama Garlic Complex iaitu terdiri daripada ramuan bawang putih sebagai bahan utama. So, xde lah susah mane, korang just buka penutup dan telan je tablet Garlic Complex tu dengan rasa tak bersalah pada waktu pagi, tengahari dan malam. InshaAllah, dengan penggunaan yang konsisten, masalah Hernia tu akan bertambah baik. Tu dia rupe Garlic Complex itu...xde nampak macam selabu bawang putesss pon kannn...

JOM ORDER SEKARANG!!!:

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini dengan HARGA HEBAT & MENJIMATKAN.??
Sila hubungi saya segera :
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
Perunding Vitamin Anda : 

❤ Assaadah mohamad
❤Sid 955581 
❤Shaklee ID [ No : 955581] 
❤Contact No : 0192107551
■■Walk In ke mana2 Branch seluruh Malaysia, Sila gunakan ID 955581 untuk dapatkan supplement anda■■

0 comments:

Post a Comment